Τις τελευταίες δεκαετίες η Κίνα βρίσκει τρόπους να φτιάχνει δρόμους στις κακοτράχαλες περιοχές της και στα Νοτιοδυτικά της χώρας αυτό το καθήκον απαιτεί λύσεις που υπερβαίνουν τα εσκαμμένα. Από τις 10 ψηλότερες γέφυρες του κόσμου, οι 8 βρίσκονται στην Κίνα και οι 7 στα Νοτιοδυτικά. Η ψηλότερη στον κόσμο και νεότερη απ’ όλες είναι η γέφυρα Beipanjiang που ενώνει τις επαρχίες Guizhou και Yunnan.

Με το οδόστρωμα να βρίσκεται 565 μέτρα πάνω από τον ποταμό Beipan, ο χώρος που απομένει είναι αρκετός για να χωρέσει το Empire State Building της Νέας Υόρκης και να απομείνουν και περισσότερα από 100 μέτρα κενού από πάνω. Η κατασκευή μιας τόσο μεγάλης γέφυρας στη συγκεκριμένη περιοχή, λόγω και του υποβάθρου, συναντά ιδιαίτερες προκλήσεις. Η ύπαρξη μεγάλων έγκοιλων, δηλαδή κενών χώρων μέσα στους πετρώδεις σχηματισμούς, δημιουργεί τεράστια προβλήματα για τους σχεδιαστές.

Ο Peng Yundong, αναπληρωτής επικεφαλής μηχανικός του έργου, αναφερόμενος στη διαδικασία εξερεύνησης του υπεδάφους ανέφερε ότι όλη η περιοχή μελετήθηκε ώστε να εντοπιστούν αυτά τα έγκοιλα, που βρίσκονταν ακριβώς στη θέση που έπρεπε να τοποθετηθούν οι πυλώνες, έγκοιλα τεράστιας έκτασης, περίπου 100 μέτρων μήκους. Έτσι χρειάστηκε να γίνουν αρχικά γεωτρήσεις ώστε να βρεθούν τα σταθερά σημεία κάτω από τα μεγάλα έγκοιλα ή να πληρωθούν τα μικρότερα με σκυρόδεμα.

Όμως ακόμα και η κατασκευή της ίδιας της γέφυρας αποτέλεσε ένα αρκετά πολύπλοκο γρίφο. Χρειάστηκαν περισσότεροι από 44000 τόνοι ατσαλιού προκειμένου να κατασκευαστεί αυτό το τεράστιο δημιούργημα. Έτσι, προκειμένου να εξοικονομηθούν χρήματα, οι αρμόδιοι έπρεπε να σκεφτούν καινοτόμες μεθόδους με τις οποίες θα μπορούσε να γίνει η συναρμολόγηση. Έτσι, αν και στην κατασκευή μιας γέφυρας τα επιμέρους κομμάτια μεταφέρονται στο σημείο που πρέπει να τοποθετηθούν και έπειτα τοποθετούνται ένα ένα, στη συγκεκριμένη περίπτωση πρώτα συναρμολογήθηκαν μεγάλα κομμάτια, αντίστοιχα του πλήρους πλάτους της γέφυρας, μακριά από τη θέση τους και στη συνέχεια τοποθετήθηκαν με πολύ λεπτές κινήσεις σε ύψος 565 μέτρων. Η ανάπτυξη του συστήματος με το οποίο έγινε αυτή η διαδικασία αποτελεί μια τεράστια καινοτομία στην κατασκευή γεφυρών, ιδιαίτερα χρήσιμη σε περιοχές με ορεινό ανάγλυφο.

Η γέφυρα είναι κρεμαστή, με ένα σύνολο καλωδίων που βρίσκονται στους δύο πυλώνες να συγκρατούν το κομμάτι στο οποίο βρίσκεται το οδόστρωμα. Το μήκος των καλωδίων που χρησιμοποιήθηκε, όπως και οτιδήποτε άλλο, προκαλεί επίσης ίλιγγο, καθώς αρκεί για να υπερκαλύψει την απόσταση μεταξύ Πεκίνου και Νέας Υόρκης!

Η γέφυρα αποτελεί κομμάτι του αυτοκινητοδρόμου G56 που ενώνει τo Hangzhou με το Ruili, έχει μήκος 1.34 χλμ και μείωσε το χρόνο διαδρομής στο συγκεκριμένο κομμάτι περίπου κατά 4 ώρες, σύμφωνα με την κρατική κινεζική τηλεόραση, CCTV. Η κατασκευή της ξεκίνησε το 2011, ολοκληρώθηκε στις 10 Σεπτέμβρη 2016 και παραδόθηκε ως έργο στις 29 Δεκέμβρη του 2016.

http://publica.gr/wp-content/uploads/2017/07/58828bc754dea3710313b300_o_U_v1-1024x640.jpghttp://publica.gr/wp-content/uploads/2017/07/58828bc754dea3710313b300_o_U_v1-150x150.jpgAegletes CoelispexΜηχανικήBeipanjiang,γέφυρα,Κίνα,μηχανική,οδοποιίαΤις τελευταίες δεκαετίες η Κίνα βρίσκει τρόπους να φτιάχνει δρόμους στις κακοτράχαλες περιοχές της και στα Νοτιοδυτικά της χώρας αυτό το καθήκον απαιτεί λύσεις που υπερβαίνουν τα εσκαμμένα. Από τις 10 ψηλότερες γέφυρες του κόσμου, οι 8 βρίσκονται στην Κίνα και οι 7 στα Νοτιοδυτικά. Η ψηλότερη στον κόσμο...Publica fama non semper vana