Ένας καλοτεχνίτης που ξεχωρίσαμε.

Q. Πως βγήκε το όνομα andthepeople και τι σημαίνει για σένα;

A. Αυτό θέλει πολύ ανάλυση. Για τους περισσότερους ακούγεται ως έπαρση ή κάτι αντίστοιχο. Το ‘’Chris Andthepeople’’ ξεκίνησε για να εκφράσει το όριο αντίληψης του σύγχρονου ανθρώπου: όσο αφορά το δίπολο κοινωνικό-ατομικό. Της σολιψιστικής, έναντι της εμπορικής διάστασης στην οποία ζούμε. Έψαχνα να βρω την χρυσή τομή ή έστω μια μέθοδο που θα καλύψει το κενό ανάμεσα σε εμένα και στους «άλλους» κάτι που θα γίνει μια απλή φόρμουλα κατανόησης της ζωής και λογικής στην γλώσσα της τέχνης ή έστω μια βάση ανάπτυξης ιδεών.

Q. Πιστεύεις πως μπορείς με το έργο σου να έρθεις κοντά με έναν θεατή;

A. Εξαρτάται με ποίον θεατή και πόσο κοντά θέλει να έρθει: Η εποχή που ζούμε είναι εύπεπτη και οι άνθρωποι έχουν μάθει να μην σκέφτονται πολύ. Αρκετοί θα έρθουν στα εγκαίνια μιας έκθεσης, θα σου πουν ότι το έργο είναι καλό ή άσχημο και δεν θα σημαίνει απολύτως τίποτα. Καθένας επιβεβαιώνει τον εαυτό του, ωστόσο έχει τύχει να έρθω ουσιαστικά κοντά με άτομα της τέχνης ή ακόμη με άτομα που είχαν κοινές αναζητήσεις και αυτό είναι στην τελική που μας ενώνει: το κοινό ενδιαφέρον που έχουμε για να μάθουμε και να δημιουργήσουμε πάνω σε κάτι.

Q. Νιώθεις ευθύνη στο ότι μπορείς να επηρεάσεις;

A. Αυτό που καταλαβαίνω σε προσωπικό επίπεδο είναι ότι δεν έχω καμία ευθύνη για το πώς θα μπορούσα να επηρεάσω ή να μεταφραστώ. Πολλές φορές έχει τύχει να επηρεαστώ από πράγματα τα οποία δεν μου αρέσουν και ανά καιρούς παρατηρώ ότι μένουν στο μυαλό μου και προσπαθώ με κάποιο τρόπο να τα εντάξω και να τα σχολιάσω μέσα στο έργο μου. Δεν χρειάζεται να εκτιμάς κάτι για να σε επηρεάζει. Ο κόσμος μας είναι μια παρανόηση επιρροών και πληροφορίας, καθένας χτίζει αυτό που βλέπει πάνω σε αυτό που νομίζει ή σ αυτό που θα ήθελε να πιστεύει. Ωστόσο, είναι ωραίο να μπορείς να επηρεάσεις.

Q. Η σεξουαλικότητα τι επιρροή έχει στην τέχνη σου;

A. Σχεδόν όσο και η οικονομία. Κανένας δεν μπορεί να αποκλείσει την σεξουαλικότητα όταν προσπαθεί να μιλήσει για την ζωή και την τέχνη. Έχει σημασία, είτε μου αρέσει είτε όχι και παίζει τεράστιο ρόλο στην δουλειά ενός καλλιτέχνη, ακόμη και όταν αυτό δεν είναι εμφανές άμεσα. Πολλές φορές μάλιστα, παίρνει την έννοια της ταυτότητας του καλλιτέχνη. Οι περισσότεροι οι καλλιτέχνες οι οποίοι έχω συνεργαστεί και έχω δουλέψει μαζί τους, είχαν διαταραχές σεξουαλικές, άλλοι ήταν ασέξουαλ, άλλοι σεξομανείς και πάει λέγοντας. Οι περισσότεροι έχουμε μια διαστροφή που λειτουργεί ως ορμητήριο, άλλοι το χρησιμοποιούν χωρίς να το καταλαβαίνουν άλλοι όχι. Είναι μέσα στην φύση μας και την φύση της δημιουργίας. Μου αρέσει να βλέπω καλλιτέχνες να χρησιμοποιούν με έντονο το σεξουαλικό στοιχείο στην τέχνη τους και να σοκάρει αν και παλαιότερα το θεωρούσα κλισέ και ευτελές.

Q. Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη που μπορεί να αντέξει την τέχνη; Τι έχεις να πεις για τα δρώμενα σε αυτήν;

A. Η Θεσσαλονίκη είναι καλή στο να αναπαράγει το έτοιμο, την συνταγή που κάποιος δοκίμασε και πέτυχε και όχι στο να φέρουμε στην επιφάνεια κάτι ωραίο και φρέσκο, και αυτό γιατί είμαστε μια μικρή κοινωνία. Είναι σίγουρα φιλότεχνη αλλά δεν μπορεί να αντέξει ούτε την τέχνη ούτε τις καινοτομίες. Είναι δημιουργική και ανά καιρούς έχει βγάλει σημαντικούς ανθρώπους. Ωστόσο, αν το δούμε σαν σύνολο μπάζουμε από παντού, πιστεύω όσο θέληση και να υπάρχει τα άτομα που βρίσκονται εδώ δεν μπορούν για την ώρα να αξιοποιηθούν σωστά γιατί δεν είμαστε ικανοί να προβάλλουμε και να αναδείξουμε το “καινούργιο” και το διαφορετικό” με σοβαρό τρόπο, όσο κι αν προσπαθούμε να φαινόμαστε δεκτικοί σε αυτό κι αυτό.

Q. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των έργων σου και υπάρχει κάτι κοινό σε όλα;

A. Υπάρχει σίγουρα μια γλώσσα που αναπτύσσεται και μπορεί να γίνει αντιληπτή στην πράξη πέρα από την θεωρία και αυτή είναι κοινή σε όλα τα επίπεδα, είτε αυτό είναι γλυπτική είτε ζωγραφική. Μου αρέσει να αλλάξω ύφος συχνά έχοντας μια συνοχή σε όλα, προσπαθώ να δημιουργώ προβλήματα και να κινούμαι σε πολλά media με την ίδια ευκολία, ωστόσο ο τρόπος που δουλεύω και στην ζωγραφική και στην γλυπτική είναι χαρακτηριστικός. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου εξαντλώ τον εαυτό μου σε ένα συγκεκριμένο στυλ για να ανακαλύψω και να εξελίξω κάτι, γνωρίζοντας ότι αυτό δεν θα κρατήσει πολύ, από πάντα οραματίζομαι τις εκθέσεις μου ώς έναν χώρο όπου έχουν εργαστεί πολλοί καλλιτέχνες μαζί για ένα αποτέλεσμα. Ο καλλιτέχνης πρέπει να είναι παντού και να απαντάει σε όλα όχι να ζει φοβισμένος μέσα από τα απολιθώματα της τέχνης αναπαράγοντας το αυτονόητο. Το στυλ και τα χαρακτηριστικά μιας γλώσσας προκύπτουν, δεν είναι η επιτακτική ανάγκη για έναν καλλιτέχνη.

Q. Πολλοί μιλάνε για ένα μη εκπαιδευμένο κοινό. Τι έχεις να πεις και πόσο σε ενδιαφέρει το κοινό πριν ξεκινήσεις ένα έργο;
A. Πιο πολύ με ενδιαφέρουν οι άνθρωποι που διαχειρίζονται το κοινό παρά το κοινό με την ευρύτερη έννοια/ δηλαδή ως μαζική κουλτούρα και η αντίληψη της. Όπου υπάρχει μάζα υπάρχει και παρανόηση ακόμη και στις πιο ωραίες ιδέες. Οπότε το εκπαιδευμένο κοινό στην εποχή μας δεν θα είναι μεγάλο αλλά σε μικρούς κύκλους όπως ήταν πάντα. Με ενδιαφέρει αυτό το κοινό, αλλά από την άλλη ξέρω ότι αν κάτι αξίζει μιλάει σε όλους ακόμη και αν δεν είναι στο στύλ σου ή δεν μπορείς να το καταλάβεις πλήρως.Η εκπαίδευση είναι προσωπική υπόθεση του καθενός και ο λαός μας είναι περισσότερο επιτηδευμένος παρά εκπαιδευμένος γιατί ο καθένας σ αυτήν την χώρα έχει μάθει να περιφέρει την βεβαιότητα του και να ισχυρίζεται ότι γνωρίζει.

Q. Στοιχεία του χαρακτήρα σου που πιστεύεις σε οδήγησαν στην καλών τεχνών;

A. Η αναβλητικότητα μου. Γιατί ήταν κάτι που θα έβρισκα μπροστά μου ως ξεκίνημα και το πήρα αργά απόφαση. Προσωπικά πήγα στην σχολή γιατί είχα την ανάγκη να δημιουργήσω έναν καλλιτεχνικό περίγυρο και να μοιραστώ αγωνίες με άλλους, δεν ήθελα να είμαι ο αποξενωμένος τρελός που ζωγραφίζει στο δωμάτιο του. Έπρεπε να ξεκινήσω από κάπου και στην πόλη όπου βρισκόμουν αυτό που είχα να κάνω ήταν να μπω στην σχολή. Εκεί έμαθα να γίνομαι σφουγγάρι να ακούω τα πάντα και να αποβάλλω ότι δεν μου αρέσει κρατώντας τα σημαντικότερα. Η σχολή όπως λένε δεν θα σε κάνει καλλιτέχνη θα σε βοηθήσει όμως να απομονώσεις την σαθρώτητα μερικών, να αγαπήσεις και να σεβαστείς άλλους καλλιτέχνες και τις δουλειές τους.

Q. Μελλοντικά σχέδια μετά το πτυχίο σου;

A. Μελλοντικά μου σχέδια είναι να ξεκινήσω τον Αύγουστο το μεταπτυχιακό μου σε πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης στον τομέα της γλυπτικής και να δουλέψω σκληρά σε ένα ωραίο περιβάλλον με ανθρώπους της τέχνης εξελίσσοντας τον εαυτό μου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here