Στις 2 Μαΐου του 1986, λίγες μέρες μετά την καταστροφή στο Chernobyl, η Dynamo Kyiv του Valeriy Lobanovskyi αντιμετωπίζει στον τελικό του Κυπέλλου Κυπελλούχων την Atlético de Madrid. Ο τελικός λαμβάνει χώρα στο Stade de Gerland της Lyon.
H Dynamo εκείνης της εποχής είναι η μεγάλη δύναμη του σοβιετικού ποδοσφαίρου, οδεύοντας προς τον 12ο από τους 13 συνολικά εγχώριους τίτλους στη Σοβιετική Λίγκα. Ο Lobanovskyi έχει διαλύσει το συναγωνισμό, εφαρμόζοντας στο χορτάρι των αγωνιστικών χώρων, από την προπόνηση ως τους αγώνες, την ανάλυση που έμαθε στην Πολυτεχνική Σχολή του Κιέβου, σε μια εποχή που η Ουκρανική πρωτεύουσα αποτελούσε το κέντρο της ανάπτυξης της επιστήμης υπολογιστών και της κυβερνητικής.
Μαζί με τον Lobanovskyi εργάζεται στην ανάλυση o Anatoliy Zelentsov, ο οποίος έχει τη θέση του διευθυντή στο “Επιστημονικό Κέντρο της Dynamo Kyiv”. Οι δυο τους αλλάζουν εποχή το ποδόσφαιρο, μετατρέποντας την ανάπτυξη του παιχνιδιού από έμπνευση σε αναλυτικούς υπολογισμούς, με τη χρήση στοιχείων και την παραγωγή μοντέλων.
Στον τελικό του Κυπέλλου Κυπελλούχων η Dynamo έχει προηγηθεί ήδη από το 5ο λεπτό με γκολ του Zavarov, που αγωνίζεται σε θέση επιτελικού μέσου, σε ένα σύστημα 4-4-2 με ρόμβο. Στο 85ο λεπτό, ωστόσο, συμβαίνει αυτή η ζωγραφιά, που είναι η πιο χαρακτηριστική αποτύπωση της αναλυτικής ανάπτυξης ενός ιδιότυπου ποδοσφαιρικού σοσιαλιστικού ρεαλισμού.
Από το πλάγιο ο αριστερός μέσος Vasyl Rats κατεβαίνει την αριστερή πτέρυγα, τραβάει δύο αντίπαλους πάνω του, δίνει τη μπάλα εσωτερικά στον Belanov που από δεξιός βρεθεί να καλύπτει το χώρο αριστερά, αυτός με το που δέχεται την έξοδο των αμυντικών αφήνει στον Yevtushenko και προ του τελευταίου αμυντικού εκείνος σηκώνει τη μπάλα για τον Blokhin που δε μένει παρά να κρεμάσει τον Ubaldo Fillol για να σφραγίσει ουσιαστικά την κατάκτηση του τροπαίου.
Ένας ποδοσφαιρικός πίνακας, μία στιγμή στο μεγάλο φιλμ της ιστορικής εξέλιξης του φουτμπώλ.